zondag 22 juni 2014

Slaap zacht.....

"Uiteindelijk ben ik zo'n beetje anderhalve week in het ziekenhuis gebleven en ik moet zeggen dat ik echt super ben behandeld. De artsen waren vriendelijk, de arts die vorig jaar de diagnose heeft gesteld is weer betrokken en heeft me op haar afdeling laten opnemen, gynaecologie. Ik had een kamer voor mezelf en de verpleegkundigen waren erg lief voor me. Ook het pijnteam was vaak aan mijn bed te vinden en heeft er voor gezorgd dat ik maandag pijnvrij naar huis kon gaan. In het ziekenhuis hebben we veel verschillende pijnmedicatie geprobeerd en uiteindelijk hebben ze een pompje onder mijn huid geplaatst door middel van een korte operatie; een spinaal katheter. Deze spinaal katheter zorgt ervoor dat er een continue afgifte is van medicatie wat rechtstreeks in het ruggenmerg wordt opgenomen, hierdoor is een relatief lage dosis voldoende en heb ik daardoor minder last van bijwerkingen."

Lieve allemaal,

Het bovenstaande is het begin van Alice haar laatste blog. Ze was hier aan begonnen op 17 mei 2014. Helaas heeft ze deze niet meer kunnen afmaken door aanhoudende vermoeidheid en toenemende pijn. Na nog een tussentijds ziekenhuisbezoek, ongeveer drie weken geleden, ging het snel bergafwaarts. De pijn stak steeds weer de kop op en na een aantal keer de spinaal-katheter te hebben aangepast, voelde ze zich het beste als ze sliep. Hierdoor is er besloten om nog een pomp aan te sluiten met slaapmiddel. Hiermee kon ze zichzelf voor een aantal uren in slaap brengen, ze hield graag altijd zelf de regie....

Alice heeft de afgelopen weken nog kunnen genieten van de mooie en waardevolle momenten samen met Klaas, familie, vriendinnen, vrienden en diertjes.

Uiteindelijk heeft Alice besloten om in slaap te blijven. Afgelopen vrijdagochtend 20 juni om 02:30 uur, is onze lieve Alice, in bijzijn van Klaas, Mieke, Peter, Menno, Tijl, Conchita en Simone rustig in haar slaap overleden....

Alice zal komende dinsdag 24 juni worden begraven. Wij hebben besloten om geen kaarten te versturen maar om iedereen persoonlijk op de hoogte te brengen. Mocht het zo zijn dat iemand die Alice of de familie kent, onverhoopt niet is bereikt en dinsdag aanwezig wil zijn, neem dan alsjeblieft contact met ons op.

Klaas, Mieke, Peter, Menno, Tijl, Conchita en Simone

Alice Jongerius- van de Oudeweetering 25 april 1981-20 juni 2014


11 opmerkingen:

  1. Beste Klaas, Mieke, Peter, Menno, Tijl, Conchita en Simone,

    Allereerst gecondoleerd met het verlies van Alice. Ik vind het nog steeds erg onwerkelijk elke keer als ik dit bericht lees en kan me alleen maar voorstellen hoe het voor jullie is.

    Ik zou graag nog afscheid nemen van Alice en hoop dat morgen met u allen te mogen doen. Zou u mij de locatie en tijd kunnen sturen?

    Met vriendelijke groet,

    Tim
    (tim.tuhehay@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve familie,

    Gecondoleerd met dit verschrikkelijke verlies.

    Ik zou graag bij de begrafenis aanwezig zijn, indien mogelijk. Alice was mijn vriendinnetje in de brugklas. Ik zou graag afscheid van haar nemen.

    Lieve groet,
    Wiesje
    (wiesje@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Klaas en familie,

    Gecondoleerd met het verlies van Alice, Ik zou graag de begrafenis willen bijwonen en afsheid nemen. Willen jullie me laten weten of dat mogelijk is?

    Liefs,

    Ilona
    (ilonameurders@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Klaas en familie,

    Gecondoleerd met het verlies van Alice. Ik was compleet verbijsterd toen Tijl me afgelopen zondag op de hoogte bracht en het is nog steeds onwerkelijk.

    Ik leef erg met jullie mee in deze zo moeilijke tijd.

    Ik mocht Alice leren kennen in 2009 als vrijwilligster in Calcutta. Ze was een zeer bijzonder mens met een groot en warm hart voor anderen, ze ging altijd door, vol energie en sprankelende ideeën en plannetjes. Een machtige vrouw.

    Hartelijke groeten,
    Geert Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onderstaande reactie is van Subhamita Biswas. Zij is oprichtster en leidinggevende van de stichting CRAWL in Calcutta. Deze stichting zet zich met hart en ziel in voor jonge vrouwen en kinderen in de sloppenwijken. In oktober 2009 was Alice enige tijd vrijwilligster voor deze stichting.

    Alice, you are always in our mind and you were a great help for CRAWL always. We pray a peaceful heaven for you. Its very shocking to know that you are no more. I am remembering my days with you when you came to CRAWL for volunteering and served as one of our great and sincere volunteer. Our students got so much help from you. we never know that you were suffer from such a painful disease and which even take you from your family and from us. My eyes is full of tears while writing this for you. You will be always with us and we will pray for your family... We love you Alice......we miss you dear..........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onderstaande reactie is van Nancy Chrzan. Nancy woont in Amerika maar vormt samen met Subhamita Biswas het bestuur van de stichting CRAWL in Calcutta waar Alice in 2009 vrijwilligerswerk voor verrichtte:


    Dear family and friends,
    Subhamita sent me the sad news of Alice's passing. I was so sorry to hear that. I know this is a very sad time for all of you. Please send my prayers to Alice's family as well. We are all so sorry for the loss of such a wonderful person.

    Love, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreselijk bericht. Vorige week maandagnacht lag ik te waken in het ziekenhuisbed naast mijn zusje Jenn (30) die net als Alice in april 2013 deze vorm van kanker trof. In de afgelopen maanden volgde ik Alice haar blog, ook om mijn zusje beter te begrijpen. Gisteren hebben we haar "funeral", zoals ze dat zelf noemde gehad. Mijn gedachten en hart gaat uit naar de ouders, broers en zussen van Alice en naar haar man. Helaas weet ik hoe vreselijk zwaar het lijden is geweest, ook voor alle nabestaanden. Ik herkende altijd heel veel van Alice haar verhalen in die van mijn zusje Jenn. Ik hoop dat ze elkaar ergens ontmoeten. Wij moeten het doen met herinneringen aan machtig mooie mensen die vol in het leven stonden. Sterkte, liefs Diaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onderstaande reactie is van Puja Pandey. Puja is opgegroeid in één van de sloppenwijken in Calcutta en werd samen met haar zusje gesponsord vanuit een studiefonds waar Alice één van de oprichters was. Puja (25) heeft inmiddels haar "Masters in Social Work Degree" van de Manav Bharti University in Calcutta.

    Hi Family and Friend,

    My name is Puja. I am going to say my thoughts about Alice. I can't express you how much I respect her. On 2009 when my graduation was completed that time my financial condition was so poor. I had no money for taking admit-ion in next course. I belonged from a poor family. I did not want to stop my study anyhow.

    In that terrible moment Alice was come to help my family. She started to sponsor to my younger sister and me too. Only for her I could go ahead with my study. For her encouragement I did 1st class result in Master degree.

    She was helping my family to give family expenses. I am very thankful to her.

    When suddenly I heard about her death, I was shocked. I think about her children. How they can live without her. It is very difficult to them. But all about God. I am very upset. I wish Alice has a peaceful heaven.

    She is not with us at the moment but she'll always in my mind like a beautiful angel. I always remember her. She will be in my heart for her kindness and love.

    I always miss her.

    Puja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onderstaande reactie is van Piya Pandey. Zij is de jongere zuster van Puja (zie hierboven). Piya start maandag 7 juli 2014 met haar derde jaar in College.

    Dear Family,

    I'm so sad for Alice aunty. When my sister said me that Alice aunty died that time I was crying. All the time I recall her in my mind. He was so much young so I could not believe that she is died. I miss the moment with her first meeting. I'll remember her until I alive. Thanks to her for helping me. May God bless her children!

    I will always miss her
    Piya Pandey

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Klaas en familie,

    Gecondoleerd met het verlies van Alice.
    Ik was compleet verbijsterd toen ik zojuist na lange tijd Alice haar blog weer bezocht.

    Ik heb enige tijd bij Kelly Service in Groningen met zowel Alice als Klaas mogen werken en wat me altijd is bijgebleven is dat jullie veel om elkaar gaven maar dat jullie ook altijd voor anderen klaar stonden.

    Ik wil je Klaas bij deze dan ook veel sterkte wensen bij het verwerken van dit groot verlies.


    Groet,
    Frederik Wiersum

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Guten Tag miteinander,
    soeben habe ich mit meinem 5-jährigen Sohn mein Fotobuch aus Indien aus dem Jahre 2009 angeschaut und habe Alice darin wieder gesehen und mich an die wunderbare Zeit mit ihr in Indien erinnert. Sie habe Alice in der heiligen Stadt Varanasi kennengelernt und bin danach mit ihr in Rajasthan herumgereist. Zusammen haben wir einen auch einen Kochkurs unternommen, welcher sehr viel Spass gemacht hatte. Ich bin geschockt über den Inhalt dieses Blogs und dass Alice nicht mehr unter uns ist, all die Jahre hatten wir keinen Kontakt und trotzdem musste ich immer wieder an sie denken, denn sie war ein enorm liebevoller, herzlicher und sehr wertschätzender Mensch! Ich werde sie immer in bester Erinnerung behalten und möchte der Familie, ihrem Ehemann und den Freunden mein herzliches Beileid aussprechen!

    Liebe Grüsse aus der Schweiz
    Martin Sturzenegger

    BeantwoordenVerwijderen