donderdag 26 september 2013

Niet veel nieuws..


Een korte update.. Eigenlijk op dit moment niet zo heel veel nieuws. Morgen (vrijdag) heb ik een afspraak bij het Anthonie van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam. Het kankercentrum van Nederland. Ik ben benieuwd... Maar vrees dat ze zich daar ook aan de zogenaamde protocollen houden... We zullen zien.
Heb mijn spullen opgestuurd naar een ziekenhuis in duitsland, daar heb ik meer hoop op gevestigd dat ze wellicht mogelijkheden zien op dit moment te behandelen. Als het goed is word ik binnen twee weken opgeroepen en weet ik meer. Hoop dat het niet te lang duurt.. Heb het nodige speurwerk gedaan en nu blijkt dat er best vaak 'uitbehandelde' nederlanders zich in Duitsland laten behandelen. Het blijkt dat ze daar vaak een stuk verder gaan met behandelen, met resultaat! Lees veel ervaringen van mensen die volgens de artsen hier nog een paar maanden hadden te leven, die door behandeling daar nog jaren zijn meegegaan, en zelfs een aantal verhalen van mensen die zijn genezen! Hoop zoooo dat ze me daar willen en kunnen behandelen, of AvL, ook goed... Las zelfs een nieuwsbericht dat er plannen zijn dat een Duits ziekenhuis in Nl zijn deuren gaat openen, kennelijk is er markt voor.. Eigenlijk schandalig toch?

Een behandeling in het buitenland wordt overigens niet vergoed, er is een orgaan wat boven de zorgverzekeraars staat wat dit sinds een paar jaar heeft besloten. Alleen behandelingen die je in Nl zou krijgen krijg je vergoed. Alle andere behandelingen niet. Zelfs niet als je kunt aantonen dat het heeft gewerkt... Eigenlijk idioot hoe dat geregeld is. Ik ging van de week op de site van het AvL kijken en daar staat 'Geen een kankersoort is hetzelfde, daarom streven we naar een persoonlijke behandeling. Daar is geld voor nodig.' Ze zeggen dat ze hiervoor al de kennis in huis hebben, maar niet het geld. Ondertussen krijgen slecht functionerende ziekenhuis directeuren tonnen mee. Om maar niet te praten over de winst die de zorgverzekeringen het laatste jaar heeft gemaakt, 1,4 miljard euro. Misschien zou daar een deel van kunnen worden gebruikt? Nu zijn we afhankelijk van de kankerbestrijding die komt collecteren. Het geld daarvan gaat naar de veel voorkomende kankersoorten, dus val ik buiten de boot...

Korte blog, maar nog wel een grap van de dag.. Over het UMCG natuurlijk.. :)
Ik werd vandaag gebeld, heb volgende week een scan gepland staan in het UMCG (waar ik niet helemaal het nut van inzie, aangezien ze, wat er ook uit komt, toch niks gaan doen..) Maar goed. Ik werd gebeld door een medewerker om een en ander door te nemen. En die zegt, kun je woensdag (scandag) ook de waardes van je recente bloeddruk meenemen?" Waarop ik zei dat ik geen apparaat in huis heb om dit te meten. "Oh, zegt ze, dan kun je voor die tijd dit bij de huisarts laten meten..."
Ok, nu moet ik bekennen, ik werd kattig.. UMCG moe... Overbodig om te zeggen dat het HELE UMCG volstaat met apparaten om je bloeddruk te meten? En aangezien ik daar een hele dag ben op de scan dag, kan dat toch daar gebeuren????  Heb gezegd dat ik ziekenhuis moe ben, en dat ik genoeg ziekenhuis en doktoren zie en dat ik niet op mijn ziekenhuisvrije dag ook nog naar de huisarts ga om mijn #@%$$ bloeddruk te laten meten terwijl ze dat daar ook kunnen doen. En dat als ze in de computer kijkt kan ze wel 100 bloeddruk waardes van mij zien aangezien het UMCG mijn bloeddruk al wel zeker 100 keer heeft gemeten! En dat voor een scan die wat mij betreft overbodig is omdat ze toch niks met de uitslagen gaan doen... GRRRRR...

Oja, nog een nieuwtje... Heb vanmorgen mijn haar gewassen, dat groeit al flink aan! :)



1 opmerking:

  1. Grrr...wat een toestand daar!!! Je hebt helemaal gelijk dat je zo reageert!!! Ongelofelijk zoals ze soms met je omgaan (ik spreek uit ervaring) Je bent maar één van de zovelen....dat kunnen ze net zo goed daar nog ff doen, pffttt...

    BeantwoordenVerwijderen