maandag 15 april 2013

Hoofdstuk 4 En toen werd alles anders



Vol goede moed ben ik op de donderdag met Klaas naar het ziekenhuis gegaan. Eerst een gesprek en daarna inwendig onderzoek. En vanaf dat moment werd alles anders…

Het onderzoek deed vreselijk veel pijn en ik begon flink te bloeden. Doktersassistente erbij om me enigszins weer toonbaar te maken. En toen zei de gyneacoloog het volgende… Je baarmoedermond ziet er afwijkend uit, zodra ik erbij in de buurt komt gaat het bloeden. Er zit een gezwel….

WAT??? Dat kon toch helemaal niet??? Ik had een infectie, geen tumor! Bedoel je kanker?? Ja, zei ze, daar lijkt het wel op… Maar daar gaan mensen aan dood snikte ik uit… Dat kan toch niet, vergis je je niet??? Is het echt geen infectie, daarom bloedt het misschien zo erg. Of een cyste? Of een vleesboom? Maar dat kon niet op die plek zei ze. En een infectie was het ook niet..

Daar zat ik dan… 31, gelukkig, samen met mn man, vol toekomstplannen en leven. Wel een beetje ziek, maar zo ziek?? Dat kan toch helemaal niet?? We werden naar een kamertje gebracht om uit huilen.. Koffie? Koekje erbij zei de arts assistente.. Nee dank je..

Ik mocht meteen door naar een verdieping lager, om bloed te laten prikken. En de week erna, op de vrijdag, dus na acht dagen wachten, zou ik horen wat er precies aan de hand was. En in de tussentijd zou ik worden opgeroepen voor een ct scan.

Behoorlijk verward zijn we naar huis gegaan, huilend heb ik mijn familie gebeld, en binnen no time waren ze er allemaal. Heb zo veel steun aan mijn lieve man! En aan mijn lieve broers en zusjes en moeder! Zo fijn dat ze er allemaal zo snel waren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten