maandag 15 april 2013

Hoofdstuk 6 Houdt het dan nooit op??



Wat een achtbaan! Gebeurt dit allemaal echt?? En ja hoor, hele dag geen bloed en ik kom thuis… En het begint weer… Toch  maar weer gebeld naar het ziekenhuis, gelukkig rechtstreeks nummer gekregen. Heb een gynaecoloog aan de lijn gekregen, één die ik niet kende. Mevrouw Jongerius zei hij, ja, ik heb je dossier gezien, ik weet dat je een ernstige afwijking hebt op je baarmoedermond. (Wat??? Dacht ik, ERNSTIG??? Mag het een beetje rustig aan?? Gisterochtend leidde ik een volstrekt normaal leven en nu is het al ernstig??? Alhoewel, een gezwel bij je baarmoeder is natuurlijk sowieso ernstig… Maar hoe ernstig bedoelt hij? Zegt hij ernstig in de zin van zeer ernstig, of is het gewoon ernstig, zoals kanker altijd is??). Maar goed, hij heeft me een middel voorgeschreven wat mn bloed wat sneller doet stollen, Klaas kon dit meteen halen en heeft nog wat ziekenhuis onderboeken meegekregen.. J (Had een aantal dagen ervoor mijn wel lekker zittende maar niet zo charmante ondergoed weggedaan, omdat ik me een beetje een slons voelde van al het ziekzijn… En mijn lieve zusje had tenaladies voor me gekocht, ik dacht, als ik weer zo erg ga bloeden ben ik in elk geval goed voorbereid en ja, die zijn erg groot, veel groter dan mijn nu zo charmante ondergoed, vandaar dus die ziekenhuisonderbroeken).. Gelukkig ben ik gezegend met een man die mij, met ziekenhuisonderbroek en tenalady nog steeds de mooiste vrouw op aarde vindt!

En gelukkig werd het bloeden snel minder…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten