donderdag 18 april 2013

Pet scan en toch een fijne dag




Vandaag heb ik al de petscan laten maken. Nu lekker thuis met Klaas een wijntje aan het drinken en proberen een klein beetje bij te komen van de laatste 14 dagen…

De scan viel me reuze mee! Vond het wel jammer dat ik nuchter moest blijven, want mn eetlust is in elk geval weer terug.. Ik had trek! En wie mij een klein beetje kent weet dat ik graag fantaseer over eten J Dus tijdens de scan lag ik te denken aan wat ik allemaal ging eten later, en overwoog zelfs vanuit het ziekenhuis rechtstreeks naar de mac Donalds te gaan..

Voor de scan moest ik flink wat water drinken en hebben ze radioactieve suiker in mn aderen gespoten. Op het prikje na voelde ik hier niks van. Daarna moest ik een uurtje wachten om de suiker goed door mn lichaam te laten opnemen, in een speciale rustkamer. Dit was comfortabel, relaxte stoelen, tijdschriftje erbij.. Lag met twee andere mensen in deze kamer, maar mocht niet praten. Als je dit doet schijnt deze suiker meteen naar je stembanden te gaan en geeft dit een vertekend beeld. Na een uurtje werd ik opgeroepen en mocht ik de scanruimte in. Het was hetzelfde apparaat als bij de ct scan, alleen heb ik er dit keer ruim een kwartier in moeten liggen. Maar ook dit was comfortabel, kreeg wat onder mn knieen en een lekkere warme deken. . Voelde alleen wel steeds een haar in mn hals kriebelen, en mocht me niet bewegen…

Daarna boodschapjes gedaan en thuis lekkere tapas gemaakt en een flesje wijn opengetrokken, heerlijk!!

Al met al heb ik best een fijne dag gehad vandaag. Vanmorgen lekker met Klaas en Lucky (de hond) in het Sterrebos in het zonnetje gezeten, daarna ziekenhuis en nu lekker thuis. En heb de hele dag nauwelijks pijn gehad en voel me minder vermoeid dan de afgelopen dagen. Daardoor voelt het ook weer allemaal wat onwerkelijker wat er allemaal gebeurt, al is het ook fijn om me weer even een beetje normaal te voelen.

Morgen heb ik een afspraak bij een antroposofische arts, om te kijken of ik wellicht wat heb aan maretak injecties. De stof in deze injecties activeert het immuunsysteem en heeft ook nog een kankerdodende werking; precies wat ik nodig heb dus! Heb dit ook besproken met mijn oncoloog, moet alleen van tevoren even checken of dit geen wisselwerking geeft met de chemo straks, maar anders mag ik dit gewoon doen van haar. Zie het ook als een aanvulling op het reguliere traject, en aangezien dit een hele pittige zal worden, is iedere vorm van ondersteuning meer dan welkom! Ben inmiddels ook begonnen met vitamine C, cranberry supplementen (heb inmiddels een chronische blaasontsteking, maar volgens de eerste gynaecoloog is antibiotica niet zinvol nu, soort van dweilen met de kraan open), multivitamine supplementen en dan nog mijn dagelijkse portie pijnstilling. (Voor iemand die normaal ging kokhalsen bij een poging een vitaminepil door te slikken, worstel ik me erg goed door deze flinke hoeveelheid pillen heen. Blijf mezelf verbazen! Ook het prikken kan ik inmiddels erg goed doorstaan, al moet ik wel toegeven dat ik van tevoren altijd een beetje piep, wat me iedere keer een soort voorkeursbehandeling heeft gegeven, zo heb ik al een paar keer in de ligstoel plaats mogen nemen en heb ik de kinderbehandeling gekregen bij de bloedafname J).

En mijn lieve zusje komt me iedere ochtend een zelfgemaakte smoothie brengen! Echt super lief!

Daarnaast krijgen Klaas en ik veel steun, we krijgen ontzettend veel kaartjes, mailtjes, telefoontjes bloemen (zie foto, en dat is maar een deel!) en aandacht. Super bedankt daarvoor, we voelen ons ontzettend gesteund!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten