maandag 15 april 2013

Hoofdstuk 2 Weekend op de huisartsenpost




Op vrijdag had ik het idee dat mijn klachten weer wat terugkwamen en op zaterdag zat ik bij de doktersdienst, omdat ik dacht dat de kuur niet aansloeg. Ik had weer dat vervelende gevoel in mijn rug en zij… De dienstdoende arts heeft mijn buik onderzocht en ook weer mijn urine, die volgens hem schoon was. Goed nieuws dus, want dan was de blaasontsteking over en mocht ik meteen van hem stoppen met de antibiotica! Heb wel aan hem gevraagd wat de pijn in mijn rug en zij kon zijn, want die pijn had ik nog steeds. Vermoedelijk zou dat komen door niersteentjes, een gevolg of oorzaak van de blaasontsteking. Met een gerust hart ging ik weer weg, zelfde avond lekker een wijntje gedronken en bij mn broer in de zaak gezeten.

Tot de volgende dag… Met het wakker worden voelde ik me al niet lekker. Ben op de bank gaan liggen en in de loop van de middag begon de pijn. Een gekke pijn, een nieuwe pijn, een pijn die ik niet kende. Heb paracetamol genomen, maar de pijn werd steeds heftiger. Stekende pijn in mijn onderbuik en rug. Heb het gegoogeld en kwam vrij snel uit bij een eileiderinfectie. Op dat moment zat de schrik er goed in, deze infectie kan doorschieten naar je buikvlies met alle gevolgen van dien.. Heb meteen de dokterdienst weer gebeld (het was zondag) en dezelfde avond zat ik daar weer. Bij de dienstdoende arts het hele verhaal uitgelegd. Daar is mijn buik weer onderzocht en hebben ze mijn temperatuur gemeten, maar volgens de arts zou dit geen eileider infectie zijn. Mijn urine was weer ‘onrustig’ (toch te vroeg gestopt met de antibiotica?) maar verder zou er niet zoveel met me aan de hand zijn… Ze gaven me als advies de volgende dag mijn eigen huisarts te bezoeken en zo werd ik weer weggestuurd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten